درب آکاردئونی

حفاظ پنجره

حفاظ شاخ گوزنی

آرملات

بتن سخت

بتن اکسپوز

کفپوش بتنی

اجاره آپارتمان مبله در اصفهان

اجاره روزانه خانه در اصفهان

کار در ارتفاع بدون داربست

وکیل در اصفهان

بانک اطلاعات مشاغل
تفاوت mdf و hdf - فروشگاه موبایل در اصفهان|فروش انواع گوشی موبایل با قیمت مناسب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل دفتر اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 97 فروردین 30 , ساعت 11:31 عصر

کفپوش لمینت

بررسی تفاوت های میان مغزی  MDF و  در کفپوش های لمینت                                                            

قیمت و کیفیت کفپوش لمینت تا حد بسیار زیادی متأثر از ویژگی های خاص محصولات مورد نظر است. به عنوان مثال کیفیت چاپ، چفت شدن کامل کفپوش ها به یکدیگر، مواد اولیه مورد استفاده در تولید لمینت و مدت ضمانت تولید کننده برخی از این موارد است.

اما در میان تمامی این موارد موردی است که معمولاً کمتر به آن توجه می شود اما تأثیر زیادی روی کیفیت لمینت دارد که آن نوع ورق مورد استفاده به عنوان مغز لمینت است. مغز لمینت از تخته فیبر تشکیل شده است. استحکام و دوام لمینتی که برای کف استفاده می شود، ناشی از مغز آن است. در حال حاضر دو نوع تخته فیبر در ساخت کفپوش لمینت مورد استفاده قرار می گیرد:

MDF  (تخته فیبر با دانسیته متوسط( و HDF (تخته فیبر با دانسیته بالا)  اما سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا تفاوت هایی که بین MDF و HDF وجود دارد، روی خرید مشتریان تأثیرگذار است؟

ام دی اف که از آن با نام تخته فیبر با دانسیته متوسط یاد می شود، یک محصول چوبی مهندسی شده است که با تبدیل چوب خام به فیبرهای چوبی و فرآوری آنها تولید می شود. در تولید MDF ، چوب معمولاً توسط یک دفیبراتور به الیاف چوبی تبدیل می شود و سپس فیبرهای تولید شده، با موم و یک چسباننده رزینی ترکیب می شوند. فرآیند تشکیل پانل و صفحات MDF ، در دما و فشار بالا انجام می شود. اکثر کارخانه های تولیدکننده این نوع تخته فیبر، از خاک اره چوب در تولید MDF استفاده می کنند. کاربرد خاک اره در تولید MDF ، استفاده از ضایعات چوبی تولید شده در کارخانه ها را تضمین می کند.

تفاوت ام دی اف و اچ دی اف

HDF  نیز که از آن با نام تخته فیبر با دانسیته بالا یاد می شود، محصولی شبیه به MDF و تخته خرده چوب است، اما نسبت به این دو فرآورده بسیار متراکم تر، قوی تر و سخت تر می باشد زیرا HDF از الیاف چوب متلاشی شده تشکیل شده است. سایر مراحل اتصال فیبرها به کیدیگر در این نوع تخته فیبر، مشابه فرآیند تولید MDF است.

مقایسه میان این دو تخته نشان می دهد که HDF  می تواند تقریباً تا هفتاد و پنج درصد، متراکم تر از MDF باشد. واکشیدگی MDF  در آب، تقریباً دو برابر HDF است  )که می تواند به علت واکشیدگی تخته و شکست باشد(. از سویی با توجه به تراکم و دانسیته بالای HDF ، این محصول در مقابل عوامل مخرب قارچی و موریانه ها مقاوم است. نکته دیگر قابل توجه افزایش مقاومت سیستم قفل در HDF است. این افزایش مقاومت سیستم قفل، موجب افزایش سهولت نصب این نوع تخته خواهد شد و به موجب آن، جداشدن صفحات HDF که کنار هم قرار گرفته اند به مراتب سخت تر از صفحات MDF می باشد. به این ترتیب HDF به گزینه ای مناسب تر نسبت به MDF در تولید کفپوش های لمینت تبدیل شده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ